Growing up

Det känns lite konstigt faktiskt...  Jag känner att jag blir äldre och äldre och det för med sig en väldigt underlig känsla. Jag börjar se på saker och ting på ett annat sätt. Saker jag aldrig lagt märke till förut och tankar som jag aldrig skulle tänkt för några år sedan. Jag kan ibland tänka rätt mycket på vad det innebär att bli äldre och växa upp, och då tänker jag automatiskt tillbaka på tiden jag var liten och på de personer som då var vuxna och hur de var. Jag vet inte direkt om jag kan identifiera mig med dem... inombords känner jag mig som en blandning, halva jag som liten och halva jag som någon som håller på att gå mot att bli vuxen. De personerna som var vuxna för mig förut känns det jättekonstigt att tänka tillbaka på för jag ser de på ett annat sätt nu, allt var inte som man trodde. Eftersom jag har många äldre syskon har jag ofta haft dem och deras vänner omkring mig mycket. Man lär känna sig själv både på nytt och djupare in. Upptäcka nya sidor hos sig själv.

Det är lite läskigt nästan, men samtidigt spännande eftersom så många nya dörrar öppnas och saker som väntar på att upptäckas. Det ska bli intressant att se vart det leder. Förhoppningsvis till något bra...

När jag var runt 10 år, var en av mina högst drömmar att jag skulle slippa bli mellan 15-25 år och istället hoppa till 40 år direkt. Kommer verkligen ihåg hur mkt jag ville det...verkligen konstigt egentligen. Men jag är mest glad att det önskningen aldrig gick i uppfyllelse!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vadå hoppa över 15-25?! det är ju typ den bästa samtidigt som värsta tiden

2009-04-03 @ 17:30:33
URL: http://annavetinte.blogg.se/
Postat av: tobias svarar

ofta du länkar till din borttagna blogg...

jaaa, jag vet men ja ville inte vara det då :P men nu vill ja

2009-04-06 @ 21:48:44
URL: http://itstobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0